Parkury, cz. 6 – Optyka przeszkody

Krzysztof Koziarowski, Łukasz Jankowski

W obecnych czasach komercjalizacja sportu wymusza również i na organizatorach zawodów jeździeckich zapewnienie przekazu medialnego z wydarzeń, które mają miejsce na parkurze. W tej sytuacji obraz toru przeszkód powinien oprócz sportowego meritum, eksponować również i inne treści, które z jednej strony promują mecenasów imprezy, a z drugiej stanowią o doznaniach mających wywołać u widza pozytywne zarówno estetyczne jak i zmysłowe wrażenia.

Od komercjalizacji sportu nie ma odwrotu i będzie ona coraz bardziej oddziaływać na jeździeckie dyscypliny. Obraz medialny jest niezwykle ważnym elementem profesjonalnej promocji i w dobie dynamicznej ekspansji technik medialnych jest rzeczą oczywistą, że proces ten będzie równie intensywnie wpływał na rozwój i różnorodność przede wszystkim optycznego wizerunku przeszkód. Do tej zmieniającej się rzeczywistości należy ustosunkować się pozytywnie i umiejętnie ją wykorzystać dla formułowania nowych profesjonalnych technik w selekcji sportowej.

Jest to fragment artykułu, aby przeczytać pełny tekst zapraszamy do zakupu kwartalnika „Hodowca i Jeździec” Rok III nr 2 (7) 2005.
Pismo dostępne jest w Okręgowych / Wojewódzkich Związkach Hodowców Koni, Biurze PZHK, za pośrednictwem prenumeraty oraz w wybranych sklepach jeździeckich.

Reklama

Monitoring stajni
Smarthorse